گواهینامه ISO, HSE گواهی نامه iso , hse گواهینامه ایزو, استاندارد ISO و گواهی , HSE – MS گواهینامه CE , گواهی IMS ، گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری ، رتبه انفورماتیک , رتبه پیمانکاری

09226799678

info@ims-iso.ir

گواهینامه ایزو 30401

گواهینامه ایزو 30401

گواهینامه ایزو 30401 اولین استاندارد درحوزه مدیریت دانش منتشر شده ، همچنین قابلیت صدور خواهد داشت. راهکارهایی که نظم دانش سازمانها را ایجاد کرده استفاده می کند از طریق مدیریت دانش ( km ) بوده که متمرکز شده است. موانعی همچنان پیش روی مدیریت دانش موفق بوده که نیازمند رفع می باشد. نحوه اجرای مدیریت دانش از قبیل تصور اینکه خرید فناوری به تنهایی برای ایجاد ارزش افزوده مدیریت دانش کافی می باشد وجود داشته همچنین اختلاط های متعدد با نظم های دیگر شامل مدیریت اطلاعات و برداشت های نادرست همه گیر وجود دارد.

محتوای گواهینامه ایزو 30401

محتوای استاندارد ایزو 30401 دررابطه با استقرار اصول مدیریت کیفیت میباشد. مانند ( الف سازمانهایی که برای بهینه سازی دانش خود تلاش می کنند. ( ب ارزیابی و تشخیص سازمان ها توسط هسته های ممیزی

اخذ گواهینامه ISO30401

برای پیاده سازی گواهینامه ایزو 30401 دریافت گواهینامه ایزو 30401 باید دریافت شود. مطرح شدن این موضوع برای سیستم مدیریت دانش سازمانی با توجه به چرخه حیات خود مدیریت دانش را نشان می دهد. برای اهداف تجاری چهار مرحله چرخه حیات دانش درون سازمان را شامل میشود و حداقل فعالیتهای زیر را نشان میدهد مانند: الف: دریافت دانش جدید: سازمان با این دانش جدید آشنا نبوده است. ب: کاربرد دانش موجود: این دانش جدید در جهت اقدامات و تصمیم گیری های بهتر است. ج: حفظ دانش موجود: جهت از دست دادن دانش ازآن محافظ شود. د: مدیریت دانش نامعتبر: سازمان باید بدلیل اشتباه یا اقدام ناکارا در نتیجه استفاده نامناسب از دانش سازمانی محافظت کند. سازمان به جهت دریافت گواهینامه ایزو30401 سامانه مدیریت دانش سازمان خود ایجاد میکند. همچنین باید فعالیتها و رفتارهایی برای حمایت و توانمندی سازی انواع متفاوت تبدیلات دانش مناسب برای اهداف تجاری باشد. الف: تعاملات انسانی: برای تعامل میان گروه های ذینفع و تبادل دانش ازطریق گفتگو. ب: بیرونی سازی: دانش در دسترس قرار دداه شود از طریق مستندسازی یا کدگذاری یا از طریق ضبط. ج: استخراج و ترکیب: طبقه بندی دانش کد گذاری شده یا ساختار بندی. د: دسترسی و درونی سازی: برای درک و یادگیری ایجاد دانش قابل دسترس و آسان

شرایط مورد نیاز اخذ گواهینامه ایزو 30401

برای دریافت گواهینامه ایزو 30401 سازمانها باید برای ارتقا سیستم مدیریت دانش خود چهار اصل را مد نظر داشته باشند.

۱- مسئولیتها: کاربران سامانه و افراد با قابلیت حسابرسی تعریف شده بهمراه نقش ها و وظایف مشخص شده
فرآیندها: فعالیتهای تعریف شده مانند تجاری ، دانشی ، روش ها ، دستورالعملها ،شیوه ها و معیارها
فناوری و زیر ساخت : فضای کاری مجازی و فیزیکی ، کانالهای دیجیتال ، همچنین دیگر ابزارها ،
حاکمیت : ابزار اطمینان ساز کارکرد سامانه مدیریت دانش جهت همراستا بودن استراتژی انتظارات

 

اهمیت دریافت گواهینامه ایزو 30401

دلیل اهمیت داشتن گواهینامه ۳۰۴۰۱ در موارد زیر بیان شده

- نتایج با ارزش از دانش کار نشات می گیرد. هدف کار تولید نتایج با ارزش می باشد. یک جدا کننده کلیدی برای اثر بخشی ، همکاری فرآینده و رقابت دانش سازمانی درحال تغییر است.

- در بسیاری از جوامع کار دانشی به طور فرآینده ایی برای نقش معنی داری درحال کسب است. اقتصادهای زیادی در آرزوی تبدیل شدن به اقتصاد دانشی هستند. اقتصادی قابل بیان است که در آن نه ثروت نه کارگر دستی بلکه کارگر ذهنی می باشد. هدف گواهینامه ایزو ۳۰۴۰۱ مفهوم اصلی می باشد. دانش به دارایی سازمان تبدیل می شود با دانش سازمانها قادر به تصمیمات موثر می کند. حتی منجر به کالای قابل عرضه بازار خود باشد.

- بالا بردن دانش استاندارد ایزو ۳۰۴۰۱ برای افراد سازمان از طریق تسهیل دسترسی به دانش سایر افراد پشتیبانی میکند.

- سازمانها سریع برای انتشار دانش طبیعی برای حفظ خود در مقابل تغییرات نمی توانند اتکا کنند. دانش باید با آگاهی کامل ایجاد به کار برده شود. با چابک بودن و سرعت سریع میتوان به منبع ارزش رقابتی تبدیل شد.

- سازمانهای دور از هم میتوانند خدمات یکسانی در مکانهای مختلف ارائه داده و اطلاعات شگفت انگیزی از طریق اشتراک گذاری درسهای آموخته در چارچوب سازمان بدست آوردند.

- پیر شدن نیروی انسانی در جامعه امروزی مفهوم برای مدیریت دانش دارد سازمانها دانش خود را در مغز متخصصان نگهداری می کنندهمچنین امکان از دست رفتن یا ترک آنها روبه رو شوند. اما سازمانهای دیگر نیروی جدید اما فاقد هوش هستند.

- سازمانها پی برده اند که دانش سازمان دارایی است که نیاز دارد مدیریت مشابه دارایی ها باشد. همچنین دانش نیازمند است که توسعه یابد و نگهداری شود و اشتراک گذاری شود. به نحوی که نیروها در تمام سنین و مکانها بتوانند تصمیمات موثر برای آینده بگیرند. با مدیریت دانش راهی برای یادگیری و اثربخشی به بیهنه سازی و استفاده دانش به منظور ایجاد ارزش برای سازمان است.

- استاندارد 30401 با توجه به تجربه های بدست آمده می تواند برای موفقیت سازمانها یک استاندارد کلیدی بوده و نقش بسزایی ایفا کند. این امر باعث خواهد شد که در بازار دانشی امروز از رقبا عقب نمانده و استفاده از سیستم مدیریت دانش برای ارتقا سطح آگاهی سازمان و پیشرفت به جلو موثر باشد.

مراجع cb میتوانند گواهینامه ایزو 30401 را صادر کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید