گواهینامه ISO, HSE گواهی نامه iso , hse گواهینامه ایزو, استاندارد ISO و گواهی , HSE – MS گواهینامه CE , گواهی IMS ، گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری ، رتبه انفورماتیک , رتبه پیمانکاری

09226799678

info@ims-iso.ir

گواهینامه ایزو 21500

گواهینامه ایزو 21500

گواهینامه ایزو 21500 در قسمت مدیریت پروژه به عنوان یک استاندارد بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. گواهینامه استاندارد ایزو21500 شامل پروژه های مختلف که هر کدام از این پروژه ها دارای ویژگی های خاص خود هستند که متقاضیان آنها را مورد استفاده قرار می دهند. به صورت کلی این پروژه ها در سازمان های دولتی، خصوصی با هر عملکردی که دارند قابل استفاده هست. باید توجه داشت که در همة این پروژه ها می باید از از استاندارد مدیریت پروژه استفاده کرد.

در سال 2012 در مورد گواهینامه استاندارد ایزو 21500 ویرایشی قرار گرفت و در همین سال گواهینامه ایزو 21500 صادر شد. گواهینامه استاندارد ایزو 21500 نتیجه تلاشی است که سازمان جهانی استاندارد ایزو در طی 5 سال انجام داده اند و هدف آنها این بوده است که یک استاندارد جهانی معتبر در حوزة مدیریت پروژه بسازند. در این زمینه اشخاصی بیش از 500 نفر برای تهیه استاندارد ایزو21500 به همدیگر همکاری کردند و در این مورد راهنمایی هی عمومی، اصلول اصلی و فرایندهای مورد قبول که جزیی از مدیریت پروژه هستند را شرح می کنند.

یکی از ویژگی های استاندارد ایزو 21500 که در سال 2012 مورد ویرایش قرا گرفت هم جهت بودن آن با راهکارهای زیاد دانش مدیریت پروژه است. ویرایش پنجم (PMBOK ) موسسه مدیریت پروژه امریکا است که در سال 2013 گسترش یافت.

 

کاربرد گواهینامه استاندارد ایزو 21500

استاندارد ایزو 21500 در صورتی برای سازمان ها صادر می گردد که استاندارد ایزو21500 در سازمان ها به درستی پیاده سازی شود استاندارد ایزو21500 شامل 10 گروه موضوعی و 5 گروه فرایندی است و 39 اساس را برای مدیریت پروژه ها شرح می دهند. کاربرد گواهینامه استاندارد ایزو بین المللی برای سازمان ها عبارتند از:

سازمان های قراردادی و پیمانی، شرکت هایی هستند که در زمینه مشاوره فعالیت می کنند

شرکت های تولیدی و خدماتی که فعالیت آنها تعریف کردن در مورد پروژه های گسترش دهنده گوناگون است.

سازمان های فعال که در حوزه پروژه های نرم افزاری، مخابراتی، فناوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت می کنند.

سازمان هایی فعال که پروژه هایی در زمینه دفاعی انجام می دهند.

سازمان هایی که فعالیت آنها در حوزه بهداشت و درمان است.

و بقیه موسساتی که در حوزه صنایع مختلف پروژه های گوناگونی انجام وظیفه می کنند.

هم اکنون گواهینامه استاندارد ایزو21500 یا مدیریت پروژه با شتاب بیشتری در حال دگرگونی برای تبدیل شدن به یکی از رشته های حرفه ای و مهم و شاخته شده در جهان و در ایران شده است که دوستداران زیادی به سوی خود کشیده است. امروزه بیشتر سازمان ها در صنایع مختلف خود کوشش می کنند در پروژه های خود از علم استاندارد مدیریت پروژه استفاده کنند تا به وسیله آن نتیجه های زیادی برای شرکت به دست آورند. مهمترین حاصلی که از به کار بردن دانش استاندارد مدیریت پروژه به وجود آمده است کسب پروژه های موفق که با اهداف از قبل تعیین شده هماهنگ هستند. علاوه بر آن کسب رضایت اشخاص دارای منفعت اصلی پروژه ها است. راه مطمعن برای به کسب پروژه های موفق و افزیاش کسب و کار سازمان ها استفاده از استانداردهای معتبر بین المللی در زمینه استاندارد مدیریت پروژه مثل ISO21500 است.

 

شرایط اخذ ایزو 21500

برای اخذ گواهینامه استاندارد ایزو21500 بایستی ابتدا در سازمان استاندارد مدیریت پروژه به خوبی اجرا شود. در استاندارد مدیریت پروژه همه تعریف هایی که در یک پروژه لازم است از واژه پروژه گرفته تا سایر واژه ها که توسط مدیران شرکت در حوزه پروژه استفاده می شوند شرح داده شده است تا بدین وسیله برای شناخت ایزو21500 اشتباهی صورت نگیرد. چیزی که مهم است این است که در سازمان ها اغلب پروژه قسمتی از سازمان ها بوده و با اهداف شرکت و محیط آن مرتبط است.

سازمان هایی که قصد دارند گواهینامه ایزو21500 دریافت کنند لازم است به این مورد توجه کنند که برای اینکه بخواهند پروژه خود را انجام دهند باید یک برنامه جامعی داشته باشند. این برنامه ها همان هدف ها و پروژه های کوچکی هستند که مدیران شرکت ها در جهت رسیدن به اهداف شرکت به کار می برند. یکی از خصوصیات دیگر مدیریت پروژه این است که این پروژه ها موقت هستند و با سایر رشته های مدیریتی فرق دارند.

افرادی که قصد دارند گواهینامه استاندارد ایزو 21500 اخذ کنند حتما باید به مراجع صادرکننده گواهینامه ایزو21500 رجوع کنند تا بتوانند آن را دریافت کنند. مراجع صادرکننده، گواهینامه ایزو 21500 به دو صورت صادر می کنند که این دو صورت شامل Acredit و هم Accedit است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید