گواهینامه ISO, HSE گواهی نامه iso , hse گواهینامه ایزو, استاندارد ISO و گواهی , HSE – MS گواهینامه CE , گواهی IMS ، گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری ، رتبه انفورماتیک , رتبه پیمانکاری

09226799678

info@ims-iso.ir

سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی ( ISO 45001 )

سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی ( ISO 45001 )

صدور گواهینامه

کسب و کارها با تقاضاهای رو به رشد انطباق مربوط به بیماری ها و حوادث مرتبط با محل کار مواجه هستند. گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت از سازمان ها در پیشگیری فعالانه از آسیب های ناشی از کار و بیماری ها پشتیبانی می کند.

انتظارات مصرف کنندگان برای مسئولیت اجتماعی بیشتر از همیشه است. صدمات و تلفات ناشی از خطرات ایمنی و بهداشت شغلی برای جامعه بسیار پرهزینه است. تامین اعتماد عمومی به معنای قرار دادن یک سیستم مدیریت سلامت و ایمنی در قلب یک استراتژی تجاری صحیح است.

ISO 45001 استاندارد جدید گواهینامه بین المللی در سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OHSMS) است. پذیرش استاندارد از شما در اجرای یک رویکرد جامع برای سلامت و ایمنی شغلی یا در بهبود OHSMS موجود پشتیبانی می کند. دریافت گواهینامه ISO 45001 از سوی Bureau Veritas بر تعهد سازمان شما برای محافظت از کارکنان در سراسر جهان تأکید می کند.

ISO 45001 ، رویکردی کامل برای ایمنی و بهداشت شغلی در محل کار

استاندارد ISO 45001 الزامات برنامه ریزی دقیق تری را نسبت به نسخه قبلی خود، OHSAS 18001 فراهم می کند. استاندارد جدید دامنه خود را فراتر از ایمنی فیزیکی گسترش می دهد تا خطرات روانی ناشی از فرسودگی شغلی، آزار و اذیت و بیماری های مرتبط با استرس را در بر بگیرد. همچنین شامل خطرات کمتر آشکاری مانند آسیب های فشاری مکرر و کمردرد رایج در محیط های اداری می شود.

مشارکت کارگران برای افزایش اثربخشی

یک مفهوم جدید مهم، نقش کارگران در شناسایی خطرات بالقوه سلامت و ایمنی در کار است. این ممکن است به شکل یک تیم نماینده باشد تا اطمینان حاصل شود که خطرات بهداشتی و ایمنی در تمام سطوح سازمان شناسایی شده است. هر بند شامل تفکر مبتنی بر ریسک برای تشویق اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش صدمات و تلفات در محل کار است.

ساختار سطح بالا با سایر استانداردها هم افزایی ایجاد می کند

الزامات صدور گواهینامه ISO 45001 از همان ساختار سطح بالا مانند سایر استانداردهای سیستم مدیریت ISO پیروی می کند و اجرای چندین استاندارد صدور گواهینامه را به طور همزمان ساده می کند. همچنین با استانداردهای گواهینامه موجود مانند دستورالعمل های OSH سازمان بین المللی کار و استانداردها و کنوانسیون های بین المللی کار ILO مطابقت دارد.

از سیاست‌ها و آموزش گرفته تا ارزیابی ریسک، سیستم‌های ایمن کار و فرهنگ ایمنی، مؤلفه‌های مرتبط زیادی برای مدیریت مؤثر سلامت و ایمنی وجود دارد. به همین دلیل، مهم است که کارفرمایان سیستمی را برای نظارت و سنجش عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی و انطباق قانونی به طور منظم ایجاد کنند.

اما یک سیستم مدیریت ایمنی چگونه باید باشد، چرا داشتن آن مهم است و چگونه می توان آنها را پیاده سازی کرد؟

در اینجا چیزی است که کارفرمایان باید بدانند.

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت چیست؟

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت یا سیستم مدیریت ایمنی (SMS) که اغلب به آن خلاصه می‌شود، یک سیستم رسمی است که سازمان‌ها برای کمک به مدیریت روشمند مسائل بهداشتی و ایمنی در محیط کار خود پیاده‌سازی می‌کنند.

یک سیستم مدیریت ایمنی شامل اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت سلامت و ایمنی از طریق خط مشی سازمانی، اهداف، برنامه ریزی، پاسخگویی ساختار و رویه های عملیاتی ایمن است. به عبارت ساده، سیستم مدیریت ایمنی به مجموعه ای از سیاست ها و رویه هایی اطلاق می شود که سازمان ها برای کاهش حوادث و بیماری ها در بین کارکنان و افرادی که تحت تأثیر فعالیت های سازمان قرار می گیرند، استفاده می کنند.

به عنوان یک شرکت کوچک، ممکن است نیازی به یک چارچوب رسمی برای مدیریت خطرات سلامت و ایمنی شرکت خود نداشته باشید. با این حال، با رشد شما، راه اندازی یک سیستم مدیریت ایمنی جامع و رسمی مهم می شود.

سیستم های مدیریت ایمنی از طریق نظارت و بازنگری حفظ شده و به طور مداوم بهبود می یابند.

نمونه های سیستم مدیریت ایمنی

یک سیستم مدیریت ایمنی چیزی بیش از یک کتابچه راهنما و مجموعه ای از رویه هاست. این یک رویکرد پیشگیرانه و یکپارچه برای مدیریت بهداشت و ایمنی است که سلامت و ایمنی را در فعالیت های روزانه سازمان ادغام می کند.

نمونه هایی از سیستم ها یا چارچوب های مدیریت رسمی که به سازمان ها در مدیریت سلامت و ایمنی کمک می کنند عبارتند از:

استانداردهای بین المللی و ملی مانند:

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001:2018. این یک استاندارد بین المللی جدید است که بر ریسک تمرکز می کند، نه صرفاً بر روی انطباق. این استاندارد با استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 و استاندارد مدیریت زیست محیطی ISO 14001 مطابقت دارد.

سیستم مدیریت کیفیت BS EN ISO 9001:2015.

استانداردها، رویه ها یا کدهای داخلی.

چارچوب های خاص بخش، مانند:

چارچوب سطح بالای موسسه انرژی برای مدیریت ایمنی فرآیند.

چارچوب مراقبت مسئولانه انجمن صنایع شیمیایی

 

چرا سیستم مدیریت ایمنی مهم است؟

در حالی که سازمانها طبق قانون ملزم به اجرای ISO 45001 یا سایر استانداردهای مدیریت مشابه نیستند، هر کارفرما باید اطمینان حاصل کند که اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی را که برای سلامت و ایمنی در نظر گرفته است به طور مؤثر برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل، نظارت و بازنگری می کند. در مواردی که کارفرما پنج یا بیشتر کارمند را استخدام می کند، باید سابقه ای از این ترتیبات انجام شده وجود داشته باشد.

بنابراین نتیجه می شود که یک سیستم مدیریت ایمنی به دستیابی به الزامات قانون کمک می کند و راه هایی را برای پیشگیرانه و موثر تعیین می کند:

خطرات و خطرات بهداشتی و ایمنی محیط کار را شناسایی کنید.

ترویج فرهنگ سلامت و ایمنی مثبت؛

نظارت و اندازه گیری عملکرد سلامت و ایمنی؛

جلوگیری از حوادث ایمنی و بهداشتی؛

واکنش به حوادث؛

گزارش و مستند حوادث؛ و

از طریق بررسی عملکرد ایمنی و بهداشتی از حوادث آینده جلوگیری کنید.

 

اخذ گواهینامه ایزوصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید