گواهینامه ISO, HSE گواهی نامه iso , hse گواهینامه ایزو, استاندارد ISO و گواهی , HSE – MS گواهینامه CE , گواهی IMS ، گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری ، رتبه انفورماتیک , رتبه پیمانکاری

09226799678

info@ims-iso.ir

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

گواهینامه ایزو ISO چیست؟ گواهینامه‌های عمومی ایزو کدامند؟ گواهینامه‌های تخصصی ایزو کدامند؟ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ در مورد چه الزاماتی صحبت می‌کند؟ آیا دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ آسان است؟ گواهینامه ISO 14001 در مورد چه الزاماتی صحبت می‌کند؟ نحوه دریافت گواهینامه ISO 14001 چگونه است؟ چه مراجعی گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را صادر می‌نمایند؟ سیستم مدیریت زیست محیطی EMS چیست؟ اهداف استقرار یک سیستم مدیریت زیست محیطی چبست؟ دامنه و کاربردهای ایزو ۱۴۰۰۱ چیست؟ مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ کدامند؟ قوانین و دستورالعمل‌های استاندارد ISO 14001 کدامند؟ مستندات گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را از کجا باید تهیه نمود؟ طراحی و پیاده سازی مستندات ایزو ۱۴۰۰۱ را چگونه باید انجام داد؟

ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ چگونه انجام می‌شود؟

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی یکی از مهم‌ترین استانداردهای تدوین شده در سازمان جهانی ایزو می‌باشد. این گواهینامه شامل قوانین و الزاماتی می‌باشد که بتواند که عملکردهای مثبت و‌ مطلوب بر روی محیط زیست را افزایش دهد و از اثرات نامطلوب و مخرب بر روی محیط زیست جلوگیری نماید. ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ نیز همانند دیگر گواهینامه‌های ایزو توسط مراجع صدور گواهینامه ایزو انجام می‌شود. انتخاب نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو تأثیر به سزایی بر روی بقیه مراحل اخذ می‌گذارد. مراجع صدور گواهینامه ایزو به صورت کلی به دو دسته مراجع خصوصی و مراجع بین المللی تقسیم می‌شوند. سازمان‌ها و شرکت‌ها با توجه به نوع اهدافی که دنبال می‌کنند می‌توانند مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انتخاب نمایند. اکثر مدیران و مسئولان کسب و کارها برای اهداف داخلی و انجام مناقصات مراجع صدور خصوصی را انتخاب می‌کنند زیرا قصد طراحی و پیاده سازی واقعی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ را ندارند و صرفا دریافت گواهینامه برایشان مهم می‌باشد. مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ برای رسیدن به اهداف بین المللی و انجام صادرات، مراجع صدور بین المللی گواهینامه ایزو را برای ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ انتخاب می‌نمایند. نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ با توجه به نوع مرجع متفاوت می‌شود.

دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ از طرف مراجع صدور خصوصی با طی کردن تکمیل فرم درخواست گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و دریافت نمونه مستندات بصورت رایگان از طرف مرکز مهندس محمدیان ظرف مدت حداقل یک روز صادر می‌شود. گواهینامه صادر شده از طرف مراجع خصوصی فاقد اعتبار و ارزش می‌باشند و فقط جنبه استفاده داخلی دارند. دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ از طرف مراجع بین المللی صدور گواهینامه ایزو کمی زمانبر و طولانی می‌باشد. چراکه در دریافت گواهینامه از این نوع مرجع باید حتما به طراحی و اجرای مستندات و پیاده سازی استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱ پرداخته شود. همچنین بعد از پیاده سازی انجام دو مرحله ممیزی لازم می‌باشد.‌ ابتدا یک ممیزی داخلی توسط کارشناس داخلی باید انجام شود تا رفع عدم انطباقات را کند و بعد از آن یک ممیزی نهایی توسط بازرس مرجع صدور گواهینامه ایزو انجام می‌شود و در نهایت ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام می‌شود. ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ از طرف مراجع خصوصی در مدت زمان کوتاهی و بسیار ارزان تمام می‌شود ولی خب گواهی صادر شده فاقد اعتبار می‌باشد و بعنوان یک گواهینامه فیک و تقلبی است. ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ در مدت زمان طولانی‌تری و با هزینه بالاتری انجام می‌شود ولی در عوض از اعتبار و ارزش بالای بین المللی برخوردار می‌باشد.

 

مزایا و اهداف دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ سیستم مدیریت زیست محیطی

کاهش اثرات مخرب بر محیط زیست و حفظ منابع طبیعی ( آب و خاک و هوا )

کاهش مصرف منابع طبیعی و مصرف صحیح منابع طبیعی و کاهش هزینه‌ها

کاهش مصرف انرژی و مدیریت درست مصرف انرژی

کاهش ضایعات و پسماندها و آلاینده‌های خطرناک

کاهش مصرف مواد اولیه با استفاده از روش‌های درست بازیافت

تکمیل الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت و حذف دوباره کاری‌ها و تقویت کارهای موثر

تکمیل الزامات استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و افزایش ایمنی و بهداشت محیط درونی و بیرونی سازمان

حمایت از محیط زیست و ایجاد رضایت و اعتماد در مشتریان و مصرف کنندگان

جلب رضایت اعتماد و رضایت افراد جامعه و کاهش شکایات و کاهش جریمه‌ها

افزایش رعایت مقررات و افزایش حس مسئول مسئولیت پذیری مدیریت و کارکنان

ایجاد اعتبار و محبوبیت بین جوامع داخلی و بین المللی

بهبود عملکرد‌ها و افزایش بهره وری و سودآوری بیشتر

ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ از مهم‌ترین و پرکاربردترین گواهینامه‌های تدوین شده از سوی سازمان ایزو می‌باشند که وقتی دریک مجموعه بطور همزمان طراحی و پیاده سازی شوند یک سیستم مدیریت یکپارچه و منسجمی را تحت عنوان IMS برای هر سازمان و مجموعه‌ای ایجاد می‌کنند.

اخذ گواهینامه ایزوصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید